tirsdag den 6. marts 2012

Apple vinder på spil og HTML5

Googles Android får bank af Apples iOS, når det gælder HTML5 og spil. En benchmark af spaceport.io viser nogle grusomme forskelle. Den bedste iPhone kunne bevæge 200 objekter på skærmen samtidigt og holde en billedrate på 30 billeder i sekundet (FPS). Den bedste iPad kunne klare flere end 300. Den bedste Android kunne til sammenligning kun klare 100. Det bliver endnu værre, når man kigger på discount-telefoner med Android. En Motorola Droid 2 kunne ikke engang bevæge et sølle objekt og holde de 30 FPS. Testen kan læses her.

Man skulle tro, at de nye Android-tablets med for eksempel Tegra-processor kunne holde trit med Apple, men det er slet ikke tilfældet. De ligger typisk på under 100 objekter ad gangen. Helt slemt står det til med den meget omtalte Kindle Fire. Den klarer sølle 25. Til sammenligning kan iPad2 klare 192 med iOS 4.3.3 og hele 326 med iOS 5.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar